2/13/2009

Romania - membra U.E. doar pe hartie........


Astazi, dupa ce am dejunat, am profitat de cateva minute libere si am accesat site-ul televiziunii Realitatea TV pentru a ma pune la curent cu ultimele noutati. Ceea ce m-a atras atentia a fost o stire preluata din presa germana potrivit careia Romania si Bulgaria au aderat la U.E. cu "decenii" prea devreme. Se pare ca nemtii si-au dat seama de faptul ca tara noastra nu era/este pregatita pentru intrarea in Comunitatea Europeana. Simt nevoia sa mentionez ca, in ciuda faptului ca nu indeplineam criteriile impuse de U.E, pozitia geografica strategica, resursele de subsol, forta ieftina de munca si o adevarata piata de desfacere ale tarii noastre i-au determinat pe membrii EUROATOM-ului sa ne accepte.
In momentul aderarii, toti, in frunte cu membrii Guvernului, ne-am bucurat de faptul ca vom putea circula liberi, ca vom putea munci, si implicit, castiga mai multi bani in strainatate insa putini au fost cei care si-au dat seama de motivele adevarate pentru care am fost acceptati de Uniunea Europeana si au anticipat ca dupa o vreme in care "pusculita" statutui va fi plina, cresterea preturilor neraportata la augmentarea salariilor si modificarile cerute de acquis-ul comunitar vor determina un adevarat"crah" financiar.
Desi ne achitam obligatiile financiare fata de "trezoreria" U.E, membrii acesteia si-au dat seama ca banii virati in conturile statului roman nu urmeaza destinatia ceruta si in consecinta, lupta impotriva coruptiei si imbunatatirea nivelului de trai al societatii romanesti nu sunt indeplinite.
Se pare ca, treptat, ne trezim la realitate, dar ceea ce mi-as dori este faptul ca responsabilitatea civica a romanului sa fie reflectata in actiunile lui.

Niciun comentariu: