2/06/2009

"Modificarile schimbarilor"........


Azi am profitat de vremea superba de afara si m-am hotarat sa ies intr-o scurta plimbare de explorare si analizare a Bucurestiului.Am plecat de acasa cu gandul de a compara imaginea din 2008 a Micului Paris si cea actuala, imbunatatita (speram eu)... dar,din nefericire, nu a fost sa fie asa. Am plecat in graba de acasa spre parcul Cismigiu , unde m-m intalnit cu o colega ce urma sa ma insoteasca pe tot parcusul acestei mici expeditii.Tre' sa recunosc ca de mult timp nu mai fusesem in Cismigiu, insa acum am descoperit un parc curat,linistit, relaxant, si foarte populat, asa cum ma asteptam de persoane varstnice. Pentru mine, acest parc este un simbol al comunismului,locul unde se aduna nostalgicii si deapana amintiri din perioada "raposatului", desi parcul a suferit multe imbunatatiri.Ceea ce m-a distrat a fost numarul mare de Emo(isti) care isi etalau noile frizuri caracterizate de o paleta coloristica variata, de la cenusiu pana la roz si faptul ca pana si in Cismigiu criza se resimte caci nu mai era apa in micul bazin in care, altadata ma plimbam cu barca... :D.... sa fie din cauza pationarului sau sa fie consecintele crizei.... :P :D.... Sa nu deviez de la subiect si sa va spun ca dupa c am facut turul parcului , am plecat spre Piata Amzei unde am dat de cateva cladiri care evidentiau modul haotic de construire a imobilelor, de lipsa unui plan urbanistic general.Astfel am avut ocazia sa vad langa un monument arhitectonic o cladire moderna de sticla, moment in care mi-a venit in minte asocierea dintre apa si untdelemn care niciodata nu vor forma o compozitie omogena.
Am avut ocazia sa intalnesc multe cladiri vopsite in roz si alte culori de gen, dar in drum spre Lipscani, spre inexistentul sau mai bine zis "ruinele" centrului istoric, m-am lovit de o adevarata fantana arteziana ivita pe trotuar, asa cum arata imaginea alaturata. Este un lucru obisnuit pentru locuitorii Bucurestiului, dar oare sa fie caracteristic si pentru o capitala ce se vrea a fi europeana, cu unele din cele mai scumpe bulevarde ale continentului??!!Raspunsul este unul singur: e nevoie de o gestionare a modului de amplasare si construire a cladirilor in capitala, precum si de "modificarile schimbarilor" caci fiecare primar nou-venit aduce noi planuri, noi proiecte, dar neconcretizate in realitate, ci ramase pe hartie.
Daca in momentul initial al plecarii, eram foarte optimist, la intoarcerea acasa am realizat ca Bucurestiul,in special conducatorii acestui oras si locuitorii sai, nu au dreptul sa se planga de proasta imagine a societatii locale pe plan extern de vreme ce nu se face nimic pentru a o imbunatatii, mai ales de a ameliora situatia strazilor si curatenia.

Niciun comentariu: