1/14/2009

Noua lege pentru interzicerea cumulului pensiei cu salariul..

Dupa trecerea sarbatorilor de iarna, timp in care m-am detasat de realitate si m-am distrat cu amicii mei , netinand cont de ceea ce se intampla in jurul meu, legat de deciziile politice si neurmarind killerstirile de la orele 17, de unde aflam ce batranica a mai fost violata sau c nebuni au mai incurcat trupul omenesc cu un pui ce urma sa fie sacrificat, m-am decis sa ma pun la curent cu "noutatile". In consecinta, am rasfoit ziarele si am vizionat jurnalele TV si m-am lovit de o stire, care l-a prima vedere m-a suprins: Persoanele bugetare care beneficiaza de pensie si salariu trebuie sa aleaga intre una din acestea. Mi-a luat ceva timp pana am digerat si am facut conexiuni cu realitatea, primul gand care mi-a venit fiind profesorii de la catedre, adevarati dinozauri, ajunsi la a 20xn generatie, care sunt un obstacol pentru tinerele cadre didactice.
Din punctul meu de vedere, este o decizie, partialmente corecta, intrucat nu doar profesorii sunt cei afectati, ci si alti 'bugetari' aflati in aceasta situatie. Dupa o discutie cu profesorul de Finante Publice, care mi-a vorbit de avantajele si dezavantajele acestei ordonante guvernamentale, am realizat ca aceasta lege ar avea eficienta, daca ar fii aplicata in timp, pe o perioada determinata de 3-4 ani, caci e nevoie, de inlocuirea celor care vor alegea pensia in detrimentul salariului, riscand blocarea unor domenii, cum ar fii cel al sistemului de invatamant, unde peste 60% din profesori sunt pensionari.
Guvernul Boc a luat aceasta decizie in speranta de a reduce cheltuielile publice, insa ii reamintesc premierului ca scaderea costurilor bugetare ar putea incepoe cu reducerea privilegiilor demnitarilor.
In final, va spun ca acesta ordonanta a fost declarata neconstitutionala de catre CCR, la sesizarea Avocatului Poporului, iar la aflarea acestei vesti Emil Boc a declarat ca va gasii solutia optima ca aceasta decizie sa fie constitutionala.Astept solutia gandita de premier,profesor de drept constitutional.

Niciun comentariu: